Tiedote 11.4.2024

FinnMETKO-näyttely

FinnMETKO 2024 -näyttelyn osastoja myyty ennätystahtiin

Konetyöalojen suurnäyttely FinnMETKO 2024 järjestetään elokuun lopussa Jämsässä. Näyttelyn osastojen myynti aloitettiin viime vuoden kesäkuussa ja osastojen kysyntä on ollut ennätysvilkasta. Jo 270 näytteilleasettajaa on varannut osastopaikkansa raskaskonealojen ammattilaisten suurnäyttelystä.

-    Tällä vauhdilla ylitetään viimekertaisen näyttelyn näytteilleasettajien määrä, toteaa näyttelyn johtaja Tapio Hirvikoski.

Ensi syksyn näyttelyssä on syytä juhlaan, sillä kyseessä on 20. näyttely. Ensimmäinen FinnMETKO-näyttely järjestettiin vuonna 1987 ja toinen heti perään 1988. Sen jälkeen konetyöalan ammattilaisten oma näyttely on järjestetty joka toinen vuosi ja tämän vuoden elokuussa on vuorossa jo 20. näyttely.

-    Luvassa on perinteinen kattaus uusilla höystöillä, Hirvikoski kuvaa.

Perinteikkäässä näyttelyssä esitellään maarakennuksen, puunkorjuun, energia-alan ja logistiikan kalustoa, koneita, laitteita ja palveluita. Työnäytökset kuuluvat olennaisena osana FinnMETKO-näyttelyyn ja tälläkin kertaa näyttelyssä voi seurata puunkorjuun, haketuksen ja maarakennuskoneiden työnäytöksiä.

Uusista höystöistä kävijöille näkyvin on näyttelyn pääportin uusi paikka. Aiemmin näyttelyalueen keskivaiheilla ollut sisäänkäynti on siirretty aivan alueen eteläkärkeen Jämsän Myllymäessä. Samalla näyttelyaluetta on hieman typistetty eteläpäästään.

-    Näyttelyalueen eteläisen portin uusi paikka selkeyttää liikkumista näyttelyssä ja lisää turvallisuutta, kun näyttelykävijöiden jalan kulkemat reitit ja liikenne parkkipaikoille ovat selkeästi erillään, Hirvikoski kertoo.

Alueen pohjoispäässä oleva portti on vanhalla tutulla paikallaan Kaakkolammen soranottoalueen pohjoispuolella. Tämä portti on vanhastaan tunnettu maaporttina. Vanha nimi on nyt enemmän kuin kohdallaan, sillä se johtaa suoraan maarakennuskoneiden näyttelyalueelle.

-    Maarakennuskoneet ovat omassa luontaisessa ympäristössään alueen pohjoispään entisellä soranottoalueella. Sinne tulee maarakennuskoneiden keskittymä, useat alan toimijat ovat jo varanneet osastonsa sieltä, sanoo Hirvikoski.

Kirjaimellisesti kouriintuntuva uudistus kävijöille on sähköisen lippujärjestelmän käyttöönotto. Kävijöiden pääsylippujen verkkokauppa avataan kesäkuussa. Lippukaupasta voi ostaa myös ruoka- ja kahvilippuja ennakkoon.

FinnMETKO 2024 järjestetään Jämsässä 29.–31.8.2024. Näyttely on avoinna yleisölle kaikkina päivinä klo 9–17.

toimitusjohtaja Tapio Hirvikoski, Finnmetko Oy, puh. 040 900 9417
viestintäpäällikkö Sirpa Heiskanen, Koneyrittäjät, puh. 040 900 9423

Konetyöalojen ammatti- ja myyntinäyttely FinnMETKO 2024 on raskaskonealojen päätapahtuma Suomessa. FinnMETKO 2024 -näyttelyn vastuullinen järjestäjä on Finnmetko Oy. Näyttelyn taustaorganisaatiot ovat Koneyrittäjät ry ja Keski-Suomen Koneyrittäjät ry. www.finnmetko.fi

Himoslomat

Varmista näkyvyytesi näyttelyn yhteydessä. Ota yhteyttä toimitusjohtaja Tapio Hirvikoskeen , puh 040 9009 417.