28.5.2019

FinnMETKO 2020 -näyttelyn myynti alkoi vauhdikkaasti – näyttelyalueella muodonmuutos

FinnMETKO 2020 -näyttelyn osastomyynti alkoi tänään ja osastojen ennakkovarauksia tehtiin vauhdilla. Jämsässä pidetyssä ensimmäisessä näytteilleasettajapäivässä uudistuneeseen näyttelyalueeseen tutustui useita kymmeniä näytteilleasettajien edustajia. Suurien työkoneiden ja konetyöalojen ammattilaisten oma näyttely FinnMETKO 2020 järjestetään Jämsässä 3.–5.9.2020.

-Aluekarttoja ja osastopaikkoja on piirretty uusiksi näyttelyalueen muutoksista ja GRADIA Jämsän rakennustöistä johtuen. Rakennustyön alle jääneitä paikkoja korvaamaan on tehty uusia osastoja toisaalle, ja kaikkiaan osastopaikkoja on nyt hieman aiempaa enemmän, yli 500, kertoo näyttelyn johtaja Erkki Eilavaara.

Rakennustyömaa jatkuu tämän vuoden loppuun

Vuoden 2020 FinnMETKO-näyttelyn levittäytyy usean sadan hehtaarin alueelle GRADIA Jämsän ympäristöön, Kaakkolammelle ja Myllymäen kankaille. Näyttelyalueen ytimessä Puistometsän alue on kokenut muodonmuutoksen GRADIA Jämsän uuden huolto- ja korjaamohallin rakennustyön myötä. Asfalttikentän autokatos on purettu ja Puistometsästä koulun pihalle johtavan tien varrelta osastopaikkoja on poistunut. Tilalle on tehty kokonaan uusi tie Puistometsän alueelle ja sen varrelle uusia osastopaikkoja.

GRADIA Jämsän rakennustyömaa vaikuttaa tällä hetkellä alueella liikkumiseen; kävijöillä tulee olla huomiovaatetus ja alueella liikennöinnissä tulee olla erityisen tarkkaavainen mm. työmaaliikenteen vuoksi. Uusi hallirakennus valmistuu tämän vuoden loppuun mennessä eikä rakennustyömaa aiheuta erityisjärjestelyjä enää FinnMETKO-näyttelyn aikana.

Tuhat uutta parkkipaikkaa näyttelyvieraille

Viime kesän aikana Mäntäntien varressa olevilla pysäköintialueilla korjattiin sähkölinjan vieruspuita ja alueet pintajyrsittiin hakkuiden jälkeen syksyllä 2018. Mänttä Itä ja Mänttä Länsi -parkkialueille saatiin näin lisää paikoitustilaa näyttelyvieraille. Lisäparkkitilaa saatiin yhteensä tuhannelle autolle.

Harvennushakkuut ja työnäytökset päänäyttelyalueen läheisyydessä

Vuoden 2020 FinnMETKO-näyttelyssä työnäytökset löytyvät aivan päänäyttelyalueen läheisyydestä. Puunkorjuun työnäytösosastot ovat edelliskerran, vuoden 2018 harvennushakkuualueiden jatkeena. Samalla suunnalla alueen pohjoispäässä sijaitsevalla Kaakkolammen työnäytösalueella on mahdollista järjestää maarakennus- ja energia-alan koneiden ja laitteiden työnäytöksiä.

Osaston varaaminen

Osastojen ja aluepalveluiden hinnat ovat pääsääntöisesti samat kuin edellisessä näyttelyssä viime syksynä. Osastokartat ja näytteilleasettajamateriaalit ovat saatavilla nettisivuillamme: www.finnmetko.fi. Osastovaraukset: Mirva Revontuli.

FinnMETKO 2020 -näyttely on avoinna yleisölle 3.–5.9.2020 klo 9–17.

Konetyöalojen ammatti- ja myyntinäyttely FinnMETKO 2020 on raskaskonealojen päätapahtuma Suomessa. FinnMETKO 2020 -näyttelyn vastuullinen järjestäjä on Finnmetko Oy. Näyttelyn taustaorganisaatiot ovat Koneyrittäjien liitto ry ja Keski-Suomen Koneyrittäjät ry.

toimitusjohtaja Erkki Eilavaara, Finnmetko Oy, puh. 040 900 9421