Tiedote 1.9.2018

Uutuudet kiinnostivat FinnMETKO-messuilla – maarakennukoneenkuljettajamestaruus ratkesi

Konetyöalojen ammattilaisia hemmoteltiin lukuisilla uutuuksilla tänään päättyneillä FinnMETKO 2018 -messuilla Jämsässä. Yli 400 näytteilleasettajan tarjontaan tutustui kolmen päivän aikana yhteensä 34 700 kävijää. Uutuuksien esittely herätti myös kansainvälistä kiinnostusta, mikä toi messuille paitsi ulkomaisia kävijöitä myös aiempaa enemmän ulkomaisia toimittajia.

FinnMETKO 2018 -näyttelyn päätöspäivänä kisattiin maarakennuskoneenkuljettajien Suomen mestaruudesta. Kilpailussa mitattiin kuljettajien taitoja kahdella maarakennuskoneella: pyöräkuormaajalla ja kaivukoneella. Kokonaiskilpailun voitti Juhani Niemiaho, toiseksi tuli Mikko Jokinen ja kolmanneksi Jani Raja. Kilpailun järjestelyistä vastasi GRADIA Jyväskylä.

FinnMETKO-näyttely järjestettiin nyt 17. kertaa. FinnMETKO 2018 -näyttelyn järjestämisestä vastaa Finnmetko Oy. Näyttelyn taustaorganisaatiot ovat Koneyrittäjien liitto ry ja Keski-Suomen Koneyrittäjät ry. Lisätietoja: www.finnmetko.fi

FinnMETKO 2020 -näyttely pidetään Jämsässä 3.–5.9.2020.

Sirpa Heiskanen, Lehdistö / FinnMETKO 2018
p. 040 9009 423, sirpa.heiskanen(at)koneyrittajat.fi