Tiedote 30.8.2018

FinnMETKO-näyttelyssä 8300 kävijää ensimmäisenä päivänä

Suomen suurin konetyöalojen ammattinäyttely FinnMETKO 2018 avautui yleisölle tänään torstaina. Yli 400 näytteilleasettajan ja noin 300 hehtaarin näyttelyyn tutustui ensimmäisen päivänä aikana 8300 kävijää. Näyttely jatkuu Jämsässä perjantaina ja lauantain ajan.

Konetyöalojen ammattilaisten lisäksi torstaina näyttelyssä vieraili useita koululaisryhmiä Keski-Suomesta ja Pirkanmaalta.

Kuljettajat kisaavat perjantaina

Huomenna perjantaina FinnMETKO-messuilla järjestetään Metsäkoneenkäytön SM-kilpailut. Mesäkoneenkuljettajien kilpailun karsinnat alkavat aamulla heti näyttelyn auetessa klo 9. Lisäksi perjantain ohjelmassa on Puunkuormaajamestari 2018 -kiertueen finaalit. Naisten finaali alkaa klo 13 ja miesten finaali klo 15.

Raskaan kaluston pelastusnäytökset jatkuvat

Keski-Suomen Pelastuslaitos järjestää FinnMETKOssa kaikkina messupäivinä raskaan kaluston pelastusnäytöksiä. Pelastuslaitos näyttää käytännössä, kuinka pelastajat toimivat onnettomuuspaikalla, mikäli raskaan ajoneuvon kuljettaja on jäänyt onnettomuudessa puristuksiin ajoneuvoon. Perjantain ensimmäinen näytös on klo 9.30 ja toinen klo 15. Lauantaina järjestetään yksi näytös klo 12. Siinä esitellään Suomessa vielä vain vähän tunnettua ja käytettyä pelastustekniikkaa, ketjuvetoa.

FinnMETKO 2018 -näyttely on avoinna yleisölle 30.8.–1.9.2018 klo 9–17.

Konetyöalojen ammatti- ja myyntinäyttely FinnMETKO 2018 on raskaskonealojen päätapahtuma Suomessa. FinnMETKO 2018 -näyttelyn vastuullinen järjestäjä on Finnmetko Oy. Näyttelyn taustaorganisaatiot ovat Koneyrittäjien liitto ry ja Keski-Suomen Koneyrittäjät ry.

Sirpa Heiskanen, Lehdistö / FinnMETKO 2018
p. 040 9009 423, sirpa.heiskanen@koneyrittajat.fi